• 3520 3439 - 041

یو پی اس standby

یو پی اس standbyReviewed by سینا خدایی on Jun 7Rating:

یو پی اس stand by استند بای:
یو پی اس استندبای ساده ترین و ارزانترین نوع یو پی اس میباشد. در واقع برخی افراد اصوالً این دستگاه راجزو یو پی اس به حساب نمی آورند و بجای آن از لفظ "دستگاه تامین برق جانشین" استفاده میکنند. اگر چه بسیاری از مشتریها در بازار آن را بعنوان یو پی اس  ارزیابی میکنند بخصوص زمانی که بحث بودجه و معیار خرید مطرح میشود معمولا از این یو پی اس  استفاده میکنند.

این یو پی اس  ها گاهی بنام offline ups نیز خوانده میشوند تا بتوان آنها را از online ups تمیز داد.

این یو پی اس به نام استندبای نامیده میشود زیرا معمولا  باتری و اینورتر انرژی برق را به دستگاه نمیرسانند. شارژر باتری از برق شهر برای شارژ باتری استفاده میکند و باتری و اینورتر در حالت آماده باش قرار دارند تا زمانیکه به آنها احساس نیاز شود.

وقتی که برق شهر قطع میشود سوییچ انتقالی، مدار را روی منبع تامین ثانویه می اندازد و هنگامی که برق شهر وصل شد مجدداً به حالت قبل باز میگردد.
یک بلوک دیاگرام ساده از یو پی اس استندبای. مدار برق شهر مجهز به فیلتر و محدودکننده ولتاژهای اضافی میباشد تا در مقابل پارازیت های خط و دیگر مشکالت مقاوم باشد و باعث تغییر به حالت استفاده از باتری نشود. این شکل یک مثال از یو پی اس استندبای می باشد و ممکن است مدلهای دیگری نیز موجود باشند.
علیرغم اینکه این دستگاه کمترین محبوبیت را بین یو پی اس  ها دارد ولی کماکان یک یو پی اس  است و کمک زیادی برای اغلب استفاده کنندگان میباشد.

گذشته از آن، اگر یو-پی-اس استندبای کارآیی نداشت، فروخته نمیشد. اگر چه برای یک حالت بحرانی مانند اتصال به یک سرور مهم معموالً استفاده نمیشود.

هدف از بکارگیری این یو پی اس  این است که وقتی برق شهر قطع شد، اتصال به باتری خیلی سریع ولی نه بالفاصله انجام گیرد. برای انجام این سوییچینگ تاخیری در حدود کسری از ثانیه اتفاق می افتد که به آن زمان سوییچینگ یا زمان انتقال میگویند. 
اگر چه بندرت ولی ممکن است که زمان سوییچینگ برای ادامه کارکرد بدون وقفه کامپیوتر کافی نباشد. هر چند که این اتفاق معمولا نمی افتد و هیچ خریداری از خرید این دستگاهها احساس ناراحتی نمیکند با این وجود شما باید زمان انتقال دستگاه را با زمان نگهداری یو پی اس  خود زمانی که به شما میگوید یو پی اس  مزبور چه زمانی قادر است ورودی خود را جداشده نگه دارد قبل از اینکه کاملا قطع شود مقایسه کنید. اگر زمان انتقال بسیار کمتر از زمان نگهداری بود، یو پی اس احتمالا برای شما کار خواهد کرد.

برخی از مشکالت برق شهر مانند ولتاژ پایین آن، زمان نگهداری یو پی اس  را کاهش میدهد. یو پی اس  های standbyمعموالً تا اندازه توان 2000 ولت آمپر وجود دارند.

اخطار: اگر از یو پی اس  استندبای استفاده میکنید مطمئن شوید که وسیله شما دارای ویژگی محدود کننده ولتاژهای گذرای اضافی و همچنین فیلترینگ مناسب برای مواقع الزم میباشد همانطور که در دیاگرام باال نشان داده شده است  درغیر اینصورت در شرایط نرمال برای مثال زمانی که شما قطعی برق را تجربه نکرده اید  سیستم شما بطور طبیعی مستقیماً به برق شهر متصل خواهد بود.

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.