• 3520 3439 - 041

یو پی اس آنلاین

یو پی اس آنلاینReviewed by سینا خدایی on Jun 7Rating:

یو پی اس آنلاین Online:
نکته:Online در زبان انگلیسی به معنی متصل به خط می باشد که برای جلوگیری از اشتباه، استانداردها خواسته اند که حتی االمکان از این لفظ استفاده نشود. با توجه به اینکه در زبان فارسی در این مورد هیچ اشتباهی پدید نمی آید برای جلوگیری از تشویش ذهن ما همچنان از لفظ online استفاده می کنیم.
این یوپی اس ) ( که گاهی بنام تبدیل مضاعف (double conversion) نیز نامیده میشود، بهترین نوعی نیست که شما میتوانید خریداری نمایید، زیرا با پیشرفت یوپی اس های Line-Interactive و با توجه به بازده پایین یو پی اس Online نسبت به آنها، امروزه بسیاری از مردم عالقه خود را به این نوع یوپی اس از دست داده اند. جالب اینکه این یو پی اس  درعین تشابه بسیار زیاد به standby ups که ارزانترین یوپی اس است عملکردی کاملا متفاوت با آن دارد. تشابه از این بابت که این یوپی اس ) ( نیز همان دو منبع انرژی را دارد و کاملا متفاوت از این بابت که در این یو پی اس  سوییچ انتقال برای قطعی در خروجی اینورتر در مواقع اضطراری برگردانده شده است.
در شرایط عادی این یو پی اس  از باتری و اینورتر مربوطه استفاده میکند در حالیکه خط نیرو، شارژر باتری را تغذیه میکند. به همین دلیل است که این یو پی اس  گاهی بنام double conversion و یا یو پی اس آنلاین با تبدیل مضاعف )دوگانه( نامیده میشود. حاصل این طرح اینست که در شرایط قطع ناگهانی برق، هیچ زمان انتقالی مشاهده نخواهد شد. زیرا در شرایط قطع برق، اینورتر )و بار مربوطه( به کار خود ادامه خواهد داد و فقط شارژر باتری از کار خواهد افتاد.

در قبال قطع برق، عکس العمل کامپیوتر و یا لپ تاپی که انرژی خود را از یک online ups دریافت میکنند مشخص است. آنها بدون وقفه به کار خود ادامه میدهند. تنها اتفاقی که می افتد اینست که باتری تضعیف میشود زیرا در این حالت شارژری برای شارژ آن وجود ندارد. ممکن است شما ازخود بپرسید وقتی که همیشه از باتری استفاده میکنیم پس دلیل وجود مسیری برای سوییچ انتقال )مسیری که در دیاگرام باال با نقطه چین نمایش داده شده است( چیست؟ پاسخ اینست که این مسیر پشتیبانی الزم را برای مواقعی که اینورتر از کار می افتد و یا در اثر برخی مشکالت داخلی در کار آن وقفه حاصل میشود، فراهم مینماید. هر چند غیر معمول است ولی به هر حال این اتفاق ممکن است بیفتد و در این حالت، سیستم به مسیر شامل محدود کننده ولتاژهای اضافی و فیلتر، سوییچ خواهد شد. در این حالت "زمان انتقال"دوباره موضوعیت پیدا خواهد کرد دقیقاً مانند حالتی که یک یو-پی-اس استندبای در مقابل قطع برق عکس العمل نشان میدهد. البته باید دقت کرد که قطع برق بسیار متداولتر از قطع یو پی اس  میباشد. دیگر مزیت اصلی استفاده از باتری در بیشتر زمانها اینست که فرآیند تبدیل مضاعف (double conversion( انرژی خروجی را بطور کامل از انرژی ورودی جدا میکند. هر اغتشاش و کثیفی احتمالی )غیر از مولفه های DC و برخی از پارازیت های معمول که فقط در یوپی اس های بدون ترانسفورماتور اتفاق می افتد( که از برق شهر وارد شود فقط بر روی شارژر باتری تاثیر میگذارد نه بر روی خروجی های .یو پی اس
 اگر چه ممکن است از روی دیاگرام باال مشخص باشد که یو پی اس آنلاین و استندبای دارای مولفه های مشابهی میباشند ولی باید دقت نمودکه تفاوت عمده ای در طراحی شارژرها و اینورترهایی که معموالً هیچ کاری انجام نمیدهند و ممکن است فقط در هر ماه به مدت چند دقیقه بکار بیفتند با آنهاییکه هر روز ۱۴ ساعت کامل روشن هستند تا عمر آنها به پایان برسد وجود دارد. تفکر مهندسی و افزایش اندازه و کیفیت مولفه های ترکیب شده در ساخت یک online ups باعث افزایش قیمت قابل توجه این یو پی اس  ها نسبت به بقیه انواع آن میشود.
این یو پی اس ها معمولا  برای سرورهای بزرگ و همچنین پشتیبانی از قطعات تجهیزات مراکز داده پردازی بکار میروند. معمولا این یو پی اس ها از اندازه قدرت ۰۲۲۲ ولت-آمپر تا صدها و هزاران ولت-آمپر و حتی بزرگتر موجودمیباشند.


 

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.