• 3520 3439 - 041

کابل برق در انواع یو پی اس

کابل برق در انواع یو پی اسReviewed by Tabrizups on Jan 4Rating: 5.0کابل برق در انواع یو پی اس

کابل برق  یو پی اس:

در ارتباط با کابل برق یا سیم برق در دستگاه های برق اضطراری مسائلی وجود دار که باید گفته شود این مسئله درمورد یو پی اس های کوچک،موضوع نگران کننده ای نیست اگرچه برای یو پی اس های بزرگ،این موضوعی است که باید به آن توجه شود.

(ببخشید ولی این موضوع تاحدودی ایرانی است که من کاملاً با آن آشنا هستم. مطمئنم که دوستان بین المللی من ، میتوانند این مفاهیم را برای مدلهای خودشان عمومیت ببخشند واستاندارد نمایند)

خروجیهای استاندارد درایران برای ماکزیمم ۲۵۰ ولت و۱۵ آمپرطراحی شده اند. ازضرب کردن این دو مقدارعدد ۳۷۵۰ ولت- آمپرحاصل میشود که به لحاظ تئوری ،ماکزیمم اندازه قدرت یوپی اس ای است که یک خروجی میتواند تحمل کند ولی درعمل چون ولتاژمعمولاً ۲۲۰ ولت است، حد نهایی این پریز۳۳۰۰ ولت-آمپرخواهدبود.

برای ups های بالاتراز۳ کیلو ولت- آمپر(برای افزایش زمان کار یو پی اس وهمچنین اتصال تجهیزات بیشتر)شما باید یک مدارمخصوص با ظرفیت بالا راتدارک ببینید . این مدارهای با آمپراژ بالا ازسیمهای ضخیمتری (که مقاومت کمتری دارند) استفاده میکنند تا اجازه عبورجریان بیشتری را با امنیت کامل بدهند. برای تشخیص ups های باظرفیت بالا ازنوع معمولی آن، معمولاً شکلهای مختلف دوشاخه ها مورد استفاده قرارمیگیرد. درواقع خروجی ها و دوشاخه های مختلفی برای ترکیبهای گوناگون ولتاژ وجریان بکار میرود. معمولاً خروجی های مربوط به یو پی اس های ظرفیت بالا به صورت سوکتهای twist-Lock میباشند.(هنگام چرخاندن قفل میشوند و دیگر دوشاخه از داخل آنها بیرون نمی آید). برای خروجی های ۳kva و کمتر، درایران یا کمیته بین المللی استانداردهای الکترونیک IECاز خروجی های IEC-320 که زیبا ، کوچک وکارآ هستند میتوان استفاده نمود.

نتیجه این بحث بسیارساده است: مطمئن شوید که مشخصات سیم برق ups را چک کرده اید (بخصوص درمدلهای بزرگ) تا وقتی که ups را به برق وصل میکنید ازسورپریزهای ناخوشایند جلوگیری کرده باشید !!

برچسب ها : ،

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.