• 3520 3439 - 041

دیاگرام یو پی اس لاین اینتر اکتیو : Line Interactive UPS

دیاگرام یو پی اس لاین اینتر اکتیو : Line Interactive UPSReviewed by Tabrizups on Feb 18Rating: 5.0دیاگرام یو پی اس لاین اینتر اکتیو : Line Interactive UPS

Line Interactive UPS

این نوع یو پی اس ها از نظر شکل موج خروجی به دو دسته سینوسی و شبه سینوسی تقسیم میگردند .

دستگاههای Line Interactive همواره بصورت Stand by در مدار بوده و هنگام قطع برق شهر وارد عمل می شوند ، که در بهترین حالت این زمان سوئیچ حدود msec 1 می باشد. بنابراین در سیستم هایی که فاقد ورودی خازنی می باشند استفاده از این دستگاه باعث ایجاد اختلال میگردد .

در حالت عادی ، برق شهر پس از عبور از یک فیلتر و استابلایزر، مستقیمًا به مصرف کننده میرود، در ضمن باتریهای دستگاه نیز توسط شارژر ، شارژ میشوند و برخی از تغییرات در برق شهر بوسیله دستگاه تصحیح میگردد .

یو پی اس لاین اینتراکتیو

 

هنگامی که ولتاژ برق شهر تغییر کند ، اگر در محدوده کار استابلایزر ( تثبیت کننده ولتاژ برق شهر ) باشد، استابیلایزر ولتاژ برق شهر را تصحیح میکند وVAC 220 را با در  صد کمی خطا به خروجی یو پی اس منتقل می کند . حال اگر میزان تغییرات برق شهر بیش از حد کار استابیلایزر باشد و یا برق شهر قطع شود UPS عمل سوئیچ را انجام داده و فعال میشود ، و با تبدیل برق DC باتریها ( که قب ً لا شارژ شده اند ) به AC برق تولید شده از ،UPS به خروجی میرسد .

شایان ذکر است زمان سوئیچ در حدود چند میلی ثانیه بوده به نحوی که برخی از لوازم الکترونیکی آن را احساس نمی کنند و قطع نمی شوند . از جمله مزایای سیستم Line Interactive قطعات کمتر دستگاه ،ابعاد کوچکتر ، استهلاک کمتر و قیمت ارزانتر آن نسبت به سیستم On Line Double Conversion می باشد .

از جمله معایب این سیستم اتصال مستقیم برق شهر به مصرف کننده هنگام وجود برق شهر می باشد ، ، که اگر آلودگیهائی مثل نویز، Spike و … در برق شهر اتفاق بیف د ت و خارج از محدوده توانائی فیلترها باشد احتمال عبور آنها از Line Interactive UPS وجود دارد و چنانچه این اتفاق بیفتد ( در مورد آلودیگیهای برق شهر که با سرعتهای بسیار بالا در مدار برق قرار می گیرند ) اختلالات از UPS عبور خواهند کرد ، که این مسئله نقطه ضعف Line Interactive محسوب میگردد. از اینرو در دستگاههای بسیار حساس بهتر است که از این مدل استفاده نشود . و یا دستگاه مصرف کننده مجهز به سیستمهای مناسب Arrester باشد .

از نکات دیگر ، کمتر بودن قابلیتهای فنی و در نتیجه Reliability کمتر این دستگاهها نسبت به On Line UPS می باشد .

بدین سبب است که ازنظر استاندارد های رایج ، ساخته شدن Line Interactive UPS  فقط تا توان 3 KVA مجاز است و یوپی اس در توان بالاتر ازKVA  3 باید از نوع On Line Double Conversion باشد.

نکته : در زمان قطع و وصل سوئیچ اصلی در صورت ربوز اشکال در برق ورودی بلافاصله ورودی در خروجی ظاهر نگردیده و پس از فعال شدن مدار مبدل DC/AC برق مورد نیاز از طریق باتری تأمین میگردد .

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.